söndag 20 januari 2008

ekologisk lakrits och blommer

nu har de gått hem, våra underbara kopisar och gäster. efter en underbar hälleflundra med rödvinsky och bacon, med ett lika gott rött vin till så är jag väldigt nöjd. vi hadde bestämt att vi skulle ha en musiktävling. alla fick ta med sig 3 svesnktoppfavoriter, dessa spelade vi via youtube.com. alla gav poäng och 1 vinnare korades, vinnaren blev sånt e livet, och det var K-man vann. han hadde föreberedt sig mogrannt och vann förtjänt. i övrift en tävling som jag kan rekommendera. otroligt roligt och spännande. olika låtar med olika minnnen och intressen. liitle K och min kära sambo var lite sura ett tag, de hadde inte valt några poppislåtar, men det är säkert över nu. näör gästerna kom så fick vi jättefina blommer och lakrits som är ekoligisk. min kära sambo tycker det är ok att jag får äta de trots mitt godisförbud. gå hem brödet blev en oväntat populär gåva. när de gick hem fick de varsin halva surdegsbröd, bakad i dag förmiddag med hem. receptet är på gång....... sov gott....

2 kommentarer:

Unknown sa...

ja du har helt rätt, det var en god och kul kväll, vi vaknade med färskt surbröd, men du det va "Judy Min Vän" med Tommy K (1969) som sopade mattan med resten av startfältet. Jag återkommer med ny tävling. K-man

surjanne sa...

vi väntar med spänning på nästa tävlingstema. jag kan förövrigt tillägga att den ekologiska lakritzen var grymt god. det kändes som om jag inte åt godis.